Instagram

Jak poprawić zasięgi na Instagramie ?

Dzisiaj zgodnie z obietnicą przychodzę do Was ze swoimi przemyśleniami na temat promocji postów na Instagramie, a co za tym idzie odpowiedzi na pytanieJak poprawić zasięgi na Instagramie?”. Pamiętam jak dziś, gdy rok temu Instagram wprowadził możliwość promowania postów. Mimo, że moje zasięgi były wtedy na bardzo wysokim poziomie, bo mając 1500 obserwatorów docierałam do około 1000 osób. Na tamten czas zupełnie nie rozumiałam dlaczego inni narzekają na algorytm. Dla mnie jedynym powodem do irytacji był brak chronologii w wyświetlanych postach. Ale mimo świetnych wyników reklamę kupiłam, no bo wiecie, pomyślałam “przecież zawsze może być jeszcze lepiej” – i co? i g. – było to najgorzej wydane 20 zł, bo efektów nie było wcale. Pomyślałam sobie wtedy – ok.. nowe narzędzie, pewnie jeszcze je udoskonalą.

początek zmian jakie zaserwował mi Instagram

W 2017 roku nie miałam żadnych zastrzeżeń do Instagrama – konto pięknie się rozwijało, każdego dnia przychodziło około 30-50 nowych osób, zasięgi były super. Ale czułam, że zmiany nadejdą. Dostawałam od wielu z Was sygnały, że zasięgi lecą w dół i współczułam, ale wtedy jeszcze w ogóle tego nie odczuwałam.

Początek tego roku przyniósł zmiany – zmiany, na które mimo ostrzeżeń tak na prawdę kompletnie nie byłam przygotowana. Nagle ucięło mi zasięgi o połowę. Byłam w szoku. Pierwsze co przychodziło mi do głowy – “robię coś nie tak, na pewno robię beznadziejne zdjęcia!” lub “To na pewno słynny shadowban! Ale za co?” Motywacja spadała z dnia na dzień – bo jak możecie się domyślić było co raz gorzej. Jakimś cudem osiągnęłam swoje wymarzone 10k obserwatorów. Myślałam “Teraz już będzie tylko lepiej” i tu – wielkie zderzenie z instagramową rzeczywistością. Zasięgi obcięło o kolejne 25%. Przypomnę początek postu: “mając 1500 obserwatorów docierałam do około 1000 osób.” Teraz mając 10 500 obserwatorów docieram do 2500 osób. Coś jest nie tak, prawda? Zaczęłam czytać, wertować internet w poszukiwaniu odpowiedzi, robiłam przegląd osób, które mnie obserwują, poszerzyłam udostępniane treści – żeby dotrzeć do innych osób, nie tylko moli książkowych i kawoszy. Ale nic. Kompletne nic. Wreszcie doszłam do wniosku – wykupię post sponsorowany i zobaczymy co się stanie.

Postawiłam na zasięg. Nie zależało mi na tym, aby podczas promocji przyszły rzesze nowych osób. Chciałam jednie sprawdzić jak reklama wpłynie na zasięgi. Opcja numer 3 wydawała się być idealna do osiągnięcia tego celu.

w jaki sposób ustawiłam promocję

jak poprawić zasięgi na instagramieNastępnie Instagram poprosił o ustawienie grupy, jakiej ma wyświetlać post – mogłam oddać to w ręce automatu, ale chciałam ustawić sama i tak też zrobiłam. Wiem jaka jest moja grupa docelowa – kobiety, w wieku 17-35 lat, przeważnie z większych miast, o zainteresowaniach podobnych do moich. Z wiekiem trochę zaszalałam i ustawiłam do 45 lat. Ale post, który promowałam był stricte wakacyjny więc stwierdziłam, że tak będzie ok.

jak poprawić zasięgi na instagramie

Ostatnim etapem jest ustawienie budżetu i czasu trwania promocji. Instagram i specjaliści zalecają aby ustawić czas trwania promocji na minimum 3 dni, tak aby system wyświetlania mógł znaleźć najwłaściwsze osoby, w celu uzyskania pożądanego wyniku.

 

jak poprawić zasięgi na instagramie

W tej kwestii posłuchałam zaleceń i ustawiłam tak jak widzicie na powyższym screenie. Trzy, dwa, jeden… poszło.

Pierwszego dnia promocji (Sobota) trochę ruszyło.. ze standardowego dziennego zasięgu w wysokości 2500 nagle skoczyło do 4100. Tak więc nie było źle, ale z niecierpliwością czekałam na kolejny dzień aby zobaczyć co się wydarzy.

I drugi dzień przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Zasięg poszybował do wartości 10600. Co w skali tygodnia dało 15017. Dwa razy więcej niż normalnie. Ale to jeszcze nie był koniec. Trzeciego dnia trochę zmalało, ale nadal było to prawie czterokrotnie więcej niż zazwyczaj – co łącznie na tydzień przyniosło wynik 20704. Przyznam, że tym razem Instagram się postarał.

 

jak poprawić zasięgi na instagramie

jak poprawić zasięgi na instagramie

Promocja dobiegła końca i wszystko wróciło oczywiście do normy, ale jak możesz zauważyć nieprawdą jest, że po skończonej kampanii reklamowej zasięgi są jeszcze niższe niż przed nią. Co prawda jak widzisz na screenie dzień po skończonej promocji zasięgi wynosiły jedynie 1200, ale było to spowodowane tym, że tego dnia niestety nie dodałam żadnego nowego zdjęcia – a w takie dni zasięg mam zazwyczaj gorszy.

“jeśli nie wiesz o co chodzi…”

Jeśli nadal zastanawiasz się co jest grane? Wiesz, że robisz wszystko jak wcześniej, a może nawet lepiej, a profil zamiast się rozwijać jak to było do niedawna stoi w miejscu lub jest co raz gorzej przypomnij sobie stare powiedzenie: “Jeśli nie wiesz o co chodzi…”

Powiem Wam szczerze, że przestałam się dziwić. Instagram to dla jego właścicieli ogromny biznes. Skoro my wielokrotnie czerpiemy profity z samej obecności na nim – nic dziwnego, że oni również chcą mieć coś dla siebie. I tak, aby poprawić widoczność postów lub trafić do szerszego grona odbiorców chcą, abyśmy im za to płacili. Niestety.. era złotych czasów kiedy aplikacja się rozwijała i każdy nowy użytkownik sam w sobie był ogromną wartością dla firmy – minęły.

Myślę, że to dopiero początek “złych zmian” – dla nas, zwykłych użytkowników. Zobaczcie co się dzieje na Facebooku – teraz aby posty firm były w ogóle widoczne naszych tablicach – post sponsorowany jest obowiązkowy. Zwróćcie uwagę na swoje tablice, jeszcze kilka miesięcy temu co widzieliście? Ja przede wszystkim posty serwisów informacyjnych, wydawnictw, ulubionych marek. Teraz widzę jedynie posty znajomych, a jeśli wyświetla mi się post jakiejś marki jest on w 90% przypadków – sponsorowany. Myślę, że taka sama przyszłość czeka Instagram. I nie ma w tym, z punktu widzenia biznesowego niczego dziwnego – jak już wcześniej wspomniałam.

Dajcie znać jakie są Wasze spostrzeżenia. Czy próbowaliście już promowania swoich postów na Instagramie? Jakie macie odczucia?

6 thoughts on “Jak poprawić zasięgi na Instagramie ?”

    1. To mit. Nie zauważyłam spadków po zakończonej promocji. Wszystko wraca do stanu sprzed wykupienia reklamy. Ja już po woli przestaję się przejmować tym co ig wyczynia. Sprawia mi frajdę to co robię niezależnie czy mój post zobaczy 100 czy 1000 osób. Myślę, że to najważniejsze aby przestać przejmować się liczbami. Dziękuję za odwiedziny❤️

  1. No tak, zasięgi… Nie mam tylu obserwatorów co ty, bo niecałe 2,5 tysiąca. I szczerze mówiąc, kiedy praktycznie z dnia na dzień zasięgi zaczęły spadać, postanowiłam je po prostu olać… Dla mnie instagram jest jedynie miejscem, w którym mogę podzielić się z innymi tym co lubię, swoją pasją. Nie czerpię z tego szczególnych korzyści, więc na zasięgach aż tak mi nie zależy. Aczkolwiek smutno patrzeć, jak spada liczba osób, które mnie odwiedzają 🙂 Tak czy inaczej – nie będę w niego inwestować pieniędzy 😀

    1. Twoje podejście bardzo mi się podoba – Instagram jeśli chcemy na nim być powinien przede wszystkim cieszyć 🙂 Dopiero niedawno to zrozumiałam, ale lepiej późno niż wcale 🙂
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam ❤️

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *